+ALTERNATÍV KÖZGAZDASÁGI GIMNÁZIUM BŐVÍTÉSE,
3.EMELET RÁÉPÍTÉS
+ALTERNATÍV KÖZGAZDASÁGI GIMNÁZIUM BŐVÍTÉSE,
3.EMELET RÁÉPÍTÉS
ALTERNATÍV KÖZGAZDASÁGI GIMNÁZIUM BŐVÍTÉSE,
3.EMELET RÁÉPÍTÉS
Helyszín | Budapest |
Megbízó | Alternatív Közgazdasági Gimnázium |
Alapterület | 740 m2 |
Generál tervező | MCXVI Építészműterem |
Építész vezető tervező | Herczeg László |
Projekt építészek | Kérdy Janka, Hegymegi Julia |
Építész munkatársak | Kiss Krisztián, Kocsik Eszter |
Fotók | Fenes Tamás DLA |
Tervfázis | megépült |
Projekt év | 2021-2024 |
Az elmúlt években a helyi védettségű, Kiscelli úti épületben működő általános iskola egy öt évfolyamos gimnáziummal bővült. Az Alternatív Közgazdasági Gimnázium szakaszosan halad előre a megnövekedett létszámhoz és a sajátos tanrend igényeihez szükséges infrastruktúra kiépítésével.
A programegyeztetés és a tervek fejlesztése több körben zajlott, és zajlik jelenleg is. Számos terv és elrendezési vázlat készült a bővítési igényekre. Ezek közül első ütemben a tetőtér beépítése és a lift torony kialakítása valósult meg. 2024 végén adták át a második ütemet; a 3. emeleti ráépítést, amellyel biztosítottá vált minden évfolyam számára a megfelelő számú tanterem, bontóterem és évfolyamonkénti közösségi tér.
Az eredeti tetőformák átalakulása jelentősen módosította az épület összképét, azok visszaidézése jelentősen erősítené az épület eredeti karakterét – írja a műemlékvédelmi tanulmány. Az első két ütemben emiatt döntöttünk az archív fotókon fellelhető, eredeti megjelenést idéző bővítések mellett, melyet az iskola igényei és a mai építészet nyelvezete mentén fűztünk tovább.
A 3. emeleti ráépítés az eredeti korlátot megtartva, mögötte egy könnyűszerkezetes acél épületrész elhelyezésével készült. A végigfutó nagy üvegfelületek osztása követi a meglévő épület architektúrájának ritmusát, átláthatósága az eredeti fa szerkezetű kerengőt idézi.
Az alacsony hajlású tető, melynek magassága a központi épületrész párkányvonalát folytatja a korábban teraszon elhelyezett napelemeknek ad helyet.
Térszervezésileg a két szárny közel szimmetrikus. Az utcai homlokzatra két-két nagyobb méretű tanterem került. Ezek közvetlen csatlakoznak a teakonyhával, pihenővel, szekrényekkel felszerelt közösségi térhez, melynek kialakítását tanárok, diákok egyaránt formálták. Az ide vezető fényes oldalfolyosóról további bontótermek, kislabor és fejlesztőtermek nyílnak.