Helyszín | Budapest, Könyves Kálmán körút |
Megbízó | WING Zrt. |
Alapterület | 100 000 m2 |
Generál tervező | MCXVI Építészműterem |
Építész tervezők | Szokolyai Gábor, Herczeg László, Pintér Tamás |
Építész munkatársak | Hajdu Gábor, Kovács Dénes, Imre Katalin, Szuhányi Anna |
Látványtervek | Répás Ferenc |
Makett | MCXVI, Limes Model Kft. |
Konzulens | Aspectus |
Tervfázis | Meghívásos tervpályázat |
Projekt év | 2014. |
TELEKOM SZÉKHÁZ TERVPÁLYÁZAT
Igazi nagyvárosi környezetről van szó, ahol minden a mobilitásról szól.
Az Új Ferencváros Stadion erős jelenléte teszi kivételessé a helyszínt. Egy óriási design tárgy, melynek monumentalitása egyedi kihívást jelent az építész számára, aki közvetlen közelében szeretne épületet tervezni. A két építmény energiáinak nem kioltani kell egymást, hanem erősíteni.
Egy székház ismérve, hogy egyértelműen egyedi akar lenni, kitűnni a tömegből, jelezve a cég identitását. Ez a fajta szemlélet nyitottságot igényel nemcsak az építésztől, de a fejlesztőktől és a megbízóktól is. Mit lehet tenni? Tervezni egy olyan házat, mely nem hasonlít egyetlen piacon lévő iroda házra sem. Összetéveszthetetlenül felismerhető karakter volt a célunk, melyet egy erős identitással rendelkező cég önazonosnak érez.
Beépítési koncepció
Egy gigantikus épülettömeget kell itt megformálni, ami talán a legnagyobb feladat volt. Mindezt úgy hogy könnyed és szerethető hatást keltsen, a benne dolgozó számára pedig inspiráló legyen. A megkövetelt négyzetméterek teljesítésének igénye figyelembe véve a telek nagyságát alapszerkesztésben egy keretes beépítést eredményez. A Könyves Kálmán körút felőli és a stadion felőli oldal sem viseli el, hogy egy cca 200 méteres párhuzamos térfalat hozzunk létre, ezért mindkét oldalról benyomtuk a házat. Ez magától értetődően kijelöli a főbejáratot és téri gesztust tesz a stadion felé, így egy kellemesebb tér jön létre a kettő között. Lényegében ilyen egyszerűen előáll a „csokornyakkendő”szerű beépítési alapkoncepció. Alapszerkesztés egy „X”, ami súlypontban elhelyezve rendkívül racionálissá teszi a belső közlekedést. Így minden mindennel összefügg, minden mindenhonnan könnyen elérhető.